Categorie archief: Verkoopprocessen

Verkoopprocessen Zijn Essentieel

CoreFunnel:

  1. Traffic (Genereer Bezoekers)
  2. Realiseren van Resultaten (Bijv.: Converterende Ads, Converterende Landingspagina’s, Converterende Website)
  3. Leads/Klanten
  4. Herhalingsaankopen

Uitsluitend 3 Manieren Om Een Business Te laten Groeien:

  1. Verhoog het aantal klanten
  2. Verhoog de gemiddelde aanschaf(waarde) ==> Euro’s per transactie
  3. Verhoog de frequentie van de herhalingsaankopen

Verkoopargumenten Om Een Tatoeage Te Verkopen

Afgelopen dinsdag heb ik een tattoo laten zetten. Aangezien het 18 jaar geleden was dat ik mijn laatste tattoo had laten zetten, en mijn beste vriendin de keuze van de tatoeëerder had gemaakt had ik mezelf niet zo ingelezen in de tarieven die gelden voor het plaatsten van een tatoeage in de huidige tijd.

Bij de “inkoop” van deze dienst had ik niet aan de tatoeerder gevraagd wat de prijs was van de tatoeage omdat ik er vanuit ging dat de prijs wel te doen zou zijn, vooral omdat we (zij had er ook meeteen een laten zetten) qua omvang van de tattoo van groot naar klein waren gegaan in onze keuze van tattoo. Bij het maken van de afspraak deden wij een aanbetaling en gingen wij verder ons leven in. Lees verder Verkoopargumenten Om Een Tatoeage Te Verkopen

Marktvalidatie, Het Belang

Momenteel ben ik bezig om voor een klant een internetmarketing-strategie op te zetten met als doel een product winstgevend in de markt te zetten.

In dit artikel geef ik een praktijkvoorbeeld van het belang van marktvalidatie volgend op keyword-research. Zonder marktvalidatie was het advies aan mijn opdrachtgever uitsluitend gebaseerd op keyword-research. Daardoor zou mijn advies verkeerd geweest zijn en zou ik de plank dus volledig mis slaan.
Lees verder Marktvalidatie, Het Belang

Verkopen In Vaagheden – Hoe Doe Je Dat?

Verkopen is niet het meest eenvoudige vak wat er is. Al helemaal als je moet verkopen in vaagheden. Wat ik daarmee bedoel is dat je altijd wel in meerdere of mindere mate moet opereren in de Black Box (the mind) van de prospect.

Gisteren kreeg ik van een Media-bureau de volgende vraag:

Hoi Aswin,

ff een vraagje. Morgen gaan we bij deze partij (http://www.eenprospect.nl/) pitchen voor de bouw van een nieuwe website. Ik zou jouw expertise graag meenemen binnen de plannen rondom de communicatiestrategie enz. Kan je mij in een paar zinnen vertellen: Lees verder Verkopen In Vaagheden – Hoe Doe Je Dat?

Mobile First Mindset – Wat Voor Impact Heeft Dat Op Mijn Online Marketing?

Naar aanleiding van het artikel van Marketingfacts.nl met als titel “Google gaat voor mobile-first: het is meedoen of afhaken!” ben ik gaandeweg geïntrigeerd en getriggerd geraakt.

Als je al een tijdje in verkoopland rondloopt weet je gewoon dat het strikt genomen helemaal niks uitmaakt waar het publiek zich bevindt en/of hoe het publiek binnenkomt.

Als jij je verkoopprincipes op orde en in orde hebt zul je altijd weten te verkopen. Let Op: Je moet je wel beseffen dat per omgeving je een aantal tweaks moet doorvoeren om het gewenste resultaat te bereiken.

Impact Van Mobile First Op Mijn Online Marketing?

Lees verder Mobile First Mindset – Wat Voor Impact Heeft Dat Op Mijn Online Marketing?

Wat Is Strategie?

Wat is strategie? Toen ik in het schooljaar 1996 – 1997 aan de slag ging met NIMA Marketing B werd het begrip Strategische Marketing bij mij geïntroduceerd.

Strategische Marketing?

Het begrip Marketing was al iets wat ik toen nauwelijks bevatte. Waarom moest men zo nodig strategisch er voor zetten?! Nu was ik dus dubbel het spoor bijster.

Wat is strategie?! Wat is strategisch marketing en voor een Online Verkoop Professional, wat is strategische Internetmarketing? Lees verder Wat Is Strategie?