Categorie archief: Verkoopprocessen

Verkoopprocessen Zijn Essentieel

CoreFunnel:

  1. Traffic (Genereer Bezoekers)
  2. Realiseren van Resultaten (Bijv.: Converterende Ads, Converterende Landingspagina’s, Converterende Website)
  3. Leads/Klanten
  4. Herhalingsaankopen

Uitsluitend 3 Manieren Om Een Business Te laten Groeien:

  1. Verhoog het aantal klanten
  2. Verhoog de gemiddelde aanschaf(waarde) ==> Euro’s per transactie
  3. Verhoog de frequentie van de herhalingsaankopen

Verkoopdoel Niet Bereiken Met De Verkeerde Website

Het werkt erg frustrerend als je veel tijd in een website stopt om vervolgens te merken dat je verkopen en/of aantal leads per periode niet toenemen, wat nou net wel de bedoeling is. Dat is het geval bij een klant bij mij.

Weer Betrokken Bij De Online Marketing

Ik ben, na enige tijd er uit geweest te zijn, weer betrokken bij de Online Marketing van een klant van mij. We zijn na een migratie van de website hard bezig om de gekelderde leads en verkopen na de migratie weer in het positief te trekken………..Maar het gaat zeer stroef.

Waarom Gekelderde Leads En Verkopen?

Aangezien ik in een “rijdende trein” was gesprongen zag ik de website met nieuw uiterlijk en onder andere url-structuur pas na de live-gang. Bij een migratie van een website heb je altijd wel zaken waarbij na live-gang blijkt dat er hier en daar nog aan gewerkt moet worden.

Na een periode aan de nieuwe website gewerkt te hebben begon het bij mij te dagen waarom de leads en verkopen achterbleven ten opzichte van voor de migratie.

Hieronder een schrijven van mij naar de opdrachtgever (X) en de Webbouwer (Y): Lees verder Verkoopdoel Niet Bereiken Met De Verkeerde Website

Verkoopargumenten Om Een Tatoeage Te Verkopen

Afgelopen dinsdag heb ik een tattoo laten zetten. Aangezien het 18 jaar geleden was dat ik mijn laatste tattoo had laten zetten, en mijn beste vriendin de keuze van de tatoeëerder had gemaakt had ik mezelf niet zo ingelezen in de tarieven die gelden voor het plaatsten van een tatoeage in de huidige tijd.

Bij de “inkoop” van deze dienst had ik niet aan de tatoeerder gevraagd wat de prijs was van de tatoeage omdat ik er vanuit ging dat de prijs wel te doen zou zijn, vooral omdat we (zij had er ook meeteen een laten zetten) qua omvang van de tattoo van groot naar klein waren gegaan in onze keuze van tattoo. Bij het maken van de afspraak deden wij een aanbetaling en gingen wij verder ons leven in. Lees verder Verkoopargumenten Om Een Tatoeage Te Verkopen

Marktvalidatie, Het Belang

Momenteel ben ik bezig om voor een klant een internetmarketing-strategie op te zetten met als doel een product winstgevend in de markt te zetten.

In dit artikel geef ik een praktijkvoorbeeld van het belang van marktvalidatie volgend op keyword-research. Zonder marktvalidatie was het advies aan mijn opdrachtgever uitsluitend gebaseerd op keyword-research. Daardoor zou mijn advies verkeerd geweest zijn en zou ik de plank dus volledig mis slaan.
Lees verder Marktvalidatie, Het Belang

Verkopen In Vaagheden – Hoe Doe Je Dat?

Verkopen is niet het meest eenvoudige vak wat er is. Al helemaal als je moet verkopen in vaagheden. Wat ik daarmee bedoel is dat je altijd wel in meerdere of mindere mate moet opereren in de Black Box (the mind) van de prospect.

Gisteren kreeg ik van een Media-bureau de volgende vraag:

Hoi Aswin,

ff een vraagje. Morgen gaan we bij deze partij (http://www.eenprospect.nl/) pitchen voor de bouw van een nieuwe website. Ik zou jouw expertise graag meenemen binnen de plannen rondom de communicatiestrategie enz. Kan je mij in een paar zinnen vertellen: Lees verder Verkopen In Vaagheden – Hoe Doe Je Dat?