Categoriearchief: conversie-optimalisatie

Conversie Optimalisatie is de belangrijkste activiteit van GICON.

  1. Volgorde Conversie Optimalisatie

 

Volgorde Conversie Optimalisatie

Hieronder zie je de conversieoptimalisatie-piramide. De verschillende lagen van conversieoptimalisatie zijn hierin te zien. Je moet van onder naar boven werken.

  • Functioneel en toegankelijk: kunnen mijn bezoekers op mijn website komen en kunnen zij alle mogelijke acties uitvoeren? Is alles wat ik wil dat mijn bezoekers doen ook daadwerkelijk mogelijk? Werken alle functies op mijn website?
  • Gebruiksvriendelijk: kunnen mijn bezoekers de acties ook gemakkelijk uitvoeren? Zijn alle stappen zo eenvoudig mogelijk weergegeven? Kunnen mijn bezoekers gemakkelijk navigeren? Is mijn website duidelijk ingericht?
  • Intuïtief: voelen mijn bezoekers zich prettig op mijn site? Zijn ze blij of juist angstig wanneer ze mijn website bezoeken? Bestaan er nog onzekerheden die kunnen worden weggenomen? Zien mijn bezoekers mij als een betrouwbare partij?
  • Overtuigend: worden bezoekers verleid, en worden drempels weggenomen? Kun jij bezoekers overtuigen om te converteren?

Verfijnen Identiteit: Conversie Optimalisatie Bureau

Vandaag heb ik onderstaande brief naar al mijn klanten verzonden. Per 1 januari 2018 is de identiteit van GICON verder verfijnd. GICON is een Conversie Optimalisatie Bureau. Waarom? Dat leg ik in mijn brief verder uit:

Onderwerp: Verfijnen identiteit en aanpassen uurtarief
Referentie: Specialisatie Conversie Optimalisatie

Rotterdam, 19 januari 2018

Beste Klant,

GICON is geëvolueerd qua identiteit. Vanaf 1 januari 2018 is GICON een Conversie Optimalisatie Bureau.

Wat betekent dat voor jou? – Alles wordt beter
GICON houdt zich sinds september 2010 bezig met de vraag:

Hoe
kunnen de online resultaten beter worden?

Lees verder Verfijnen Identiteit: Conversie Optimalisatie Bureau

Conversie Attributie - Waarom? Nut en Noodzaak van Conversie Attributie

Conversie Attributie – Waarom?

Conversie Attributie doe je vanwege de volgende redenen:

  • Budgetten eerlijker verdelen
  • Beter begrijpen hoe kanalen samenwerken
  • Beter begrijpen hoe je doelgroep “denkt”

Je wilt dus zo eerlijk mogelijk de credits toekennen per kanaal om bovenstaand doel/voordeel te bereiken.

Modellen van Conversie Attributie

  1. Laatste Klik Attributie
  2. Lineair Model
  3. Eerste interactie
  4. Tijdsverloop Model
  5. Tijd op site Model

Lees verder Conversie Attributie – Waarom?

Testen Met Verschillende Landingspagina’s

Ik constateer dat vanuit de verschillende Google Adwords Campagnes de bounce-rate op de landingspagina’s hoog is.

Drukken Van De Bounce-rate

Laten we zeggen dat we de bounce-rate waar alles nu onder moet blijven 70% procent is (wat van zichzelf ook nog erg hoog is, vind ik). Ik constateer dat een hoop bezoeken gemiddeld boven de 70% blijven. Dit is natuurlijk onacceptabel!

Bedoeling is dan ook om de komende tijd te testen met verschillende landingspagina’s voor de Google Adwords advertenties ten einde de bounce-rate onder de 70% te krijgen.

>>>>>> Wordt Vervolgd <<<<<<

Conversie Optimalisatie Kan Zo Simpel Zijn

Een week of twee geleden keek ik bij een klant maar eens wat de zoekfunctie van de website mij te vertellen had. Met andere woorden welk woord of welke woorden werden het meest ingetikt op de website?

Waarom Zou Je De Interne Zoekopdrachten Analyseren?

Intentie van de bezoeker
Bezoekers die een zoekopdracht uitvoeren op je website “geven” letterlijk informatie over de content die voor hen van belang is. Je krijgt een unieke kijk in de onderwerpen en termen die populair zijn onder de doelgroep. Aan de hand van de gegevens kun je nagaan of de juiste informatie op de website aanwezig is.

Navigatie efficiëntie Lees verder Conversie Optimalisatie Kan Zo Simpel Zijn