Conversie Optimalisatie Fun – Conversionhotel.com Heeft Geleverd

Inmiddels heb ik 48 uur “Non-Stop Optimization Fun”, in Hotel Opduin te Texel, erop zitten. Ik moet zeggen dat dat de organisatoren Webanalisten.nl echt hebben geleverd.

De belofte van Kennis (op niveau) en Fun is helemaal nagekomen door Reinout Wolfert en Ton Wesseling, en daar wil ik mijn complimenten voor geven.

Vooraf was ik sceptisch omdat niet altijd beloften over dit soort events worden nagekomen (zoals ik eerder zei in mijn vorige artikel). Daarmee bedoel ik de belofte van niveau en diepte van onderwerpen en/of inhoud.

Je merkt gewoon dat Ton Wesseling en Reinout Wolfert erg ervaren zijn in het organiseren van evenementen. Vrijwel alles klopte:

  • De locatie
  • De accommodatie
  • Diepte van inhoud
  • Niveau van inhoud
  • De Fun part
  • De organisatie
  • De deelnemers aan het event
  • De Sprekers

De Locatie: Texel

Ik ben er eindelijk achter gekomen waarom de locatie zonodig Texel moest zijn. Zij hebben voor Texel gekozen omdat naast dat er serieus “gewerkt” moest worden aan kennisoverdracht er ook het gevoel van Fun moest zijn. Als je met de ferry van Den Helder oversteekt naar Texel ontstaat er al een stukje gevoel van vakantie. Ook lekker aan het strand tussen de duinen versterken het gevoel van vakantie.

Wat mij betreft een aanname wat bewaarheid is.

De Accommodatie: Hotel Opduin

Als je het hebt over accommodatie dan is Hotel Opduin echt een hele goede keuze. Het is zoals ze zelf zeggen:
“Grand Hotel Opduin is een hotel gelegen in het Nationaal Park Duinen van Texel op het waddeneiland Texel.”
Dat was echt te merken: Tussen de Duinen en heel mooi.

Het hotel was heel netjes van binnen, lux (ja, ja 4 sterren 🙂 ), personeel deed zijn ding en de sfeer was ontspannen. Ik had een kamer voor mezelf geboekt en ook de kamer was echt goed te doen. De hele rataplan en meer zat er in.

Wat mij betreft mag Conversionhotel.com weer in Hotel Opduin gehouden worden.

Diepte van Inhoud

Diepte van inhoud van de behandelde onderwerpen was de belangrijkste reden waarom ik ging. Als ik terug zou komen van Texel wilde ik met meer (hopelijk veel meer) kennis terugkomen dan dat ik er heen ging over Conversie Optimalisatie. Dat is goed gelukt.

De diepte van inhoud ging verder dan resultaten over A/B-Testen en wat de ’Best Practice’ daarin zijn volgens de sprekers. De inhoud ging ook over disciplines zoals:
• Neuromarketing
• Usability Experience
• Gebruik van tools
• Gebruik van JavaScript (voor mij een bevestiging dat ik hier in ieder geval de basis eigen moet maken)

Alles met als doel: Conversion Rate Optimization (CRO)

Niveau van Inhoud

Het niveau van de inhoud was goed. Het niveau was zelfs van die mate dat je met regelmaat goed je best moet doen om de boel te volgen.

Voor mij echt Super want ik hoopte dat het niveau dermate was dat ik er genoeg uit zou halen en dat ik uitgedaagd zou worden.

Unconference: 30 Knowledge Sharing Sessions

Wat waarde voegde aan het geheel was de ‘Unconference’-onderdeel op de tweede dag. Hierbij kregen deelnemers de mogelijkheid om zelf een presentatie te geven en/of een discussie aan te gaan met anderen om dieper in een onderwerp te duiken.

De Fun Part

Aan de Fun Part was hard gewerkt en het begon natuurlijk al met de locatie en accommodatie. Texel en het hotel op zich al was TOP!

De de organisatie had het toppunt van “FUN-Kunde” bereikt (althans naar mijn mening) door op zaterdagavond (2e dag) een Keynote special te houden: Bierproeven! Het bierproeven was echt superleuk gebracht door….Hans (tenminste….volgens mij heet hij zo…ben het even vergeten…grote schande!… Zal wel de bier zijn geweest 😉 ).

De Organisatie

Ton Wesseling en Reinout Wolfert zijn erg ervaren in het organiseren van events, dat merk je aan details zoals:
• Het feedbackboard
• Het leveren van waarde (inhoud van de stof) naar behoefte van de doelgroep
• De verhouding ‘work and play’
• De accommodatie die afgestemd is op het doel

Daarnaast was het team van Conversionhotel.com erg enthousiast zat alles organisatorisch goed in elkaar.

De Deelnemers Aan Het Event

De deelnemers aan het event waren stuk voor stuk slimme mensen die echt met hun vak bezig zijn. Het was raar om mee te maken dat je (inderdaad) 48 uur lang met mensen omgaat die dezelfde taal spreken als jij zelf.

Het probleem waar ik in de praktijk tegenaan loop is dat niemand snapt wat je doet en ook nog eens jouw taal niet spreekt.

Iedereen had 1 gemeenschappelijke deler en het vakinhoudelijk delen van ervaringen en kennis was voor mij een Super-ervaring.

De Sprekers

De kwaliteit van de sprekers was meer dan goed. Alle sprekers waren deskundig en hebben
jarenlang ervaring.

Iedere spreker had zijn eigen domein:
• Er was ruimte voor SEO/content (Schotmuller, Aagaard)
• Testen en optimaliseren (Aagard, Sullivan, Massey, Schutz, Gillis)
• Test processen ( Sullivan)
• Online marketing/ traffic (Schotmuller, Massey)
• Persuasion (Schutz, Anderson)
• Usability (Gillis)
• Online filosofie, new businessmodels (Anderson)

Wat Bracht Conversionhotel Voor Mij?

Conversionhotel was voor mij een belangrijke meetlat waar ik mijn niveau van internetmarketing, online sales kennis en diepere kennis en ervaring van zaken zoals Google Analytics, Google Adwords, Conversie Optimalisatie, Sales Copy Writing aan kon meten.

Voor mij was Conversionhotel 2014 een bevestiging dat ik op het goede pad ben.

Tot de volgende keer.

Aswin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *