Volgorde Conversie Optimalisatie

Hieronder zie je de conversieoptimalisatie-piramide. De verschillende lagen van conversieoptimalisatie zijn hierin te zien. Je moet van onder naar boven werken.

  • Functioneel en toegankelijk: kunnen mijn bezoekers op mijn website komen en kunnen zij alle mogelijke acties uitvoeren? Is alles wat ik wil dat mijn bezoekers doen ook daadwerkelijk mogelijk? Werken alle functies op mijn website?
  • Gebruiksvriendelijk: kunnen mijn bezoekers de acties ook gemakkelijk uitvoeren? Zijn alle stappen zo eenvoudig mogelijk weergegeven? Kunnen mijn bezoekers gemakkelijk navigeren? Is mijn website duidelijk ingericht?
  • Intuïtief: voelen mijn bezoekers zich prettig op mijn site? Zijn ze blij of juist angstig wanneer ze mijn website bezoeken? Bestaan er nog onzekerheden die kunnen worden weggenomen? Zien mijn bezoekers mij als een betrouwbare partij?
  • Overtuigend: worden bezoekers verleid, en worden drempels weggenomen? Kun jij bezoekers overtuigen om te converteren?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *