iOS 15 update - Wat Betekent dat voor Jou Als Email-marketeer?

iOS 15 update – Wat Betekent dat voor Jou Als Email-marketeer?

Geschatte leestijd: 3 minuten

Je zult waarschijnlijk al van de veranderingen gehoord hebben die Apple heeft aangekondigd, met de komst van iOS 15. Deze veranderen kunnen een groot impact hebben op jouw E-Mailmarketing strategie.

Om het leven wat gemakkelijker te maken hieronder 8 dingen die jij kunt doen om je voor te bereiden op de komende (grote) veranderingen:

1. Snoei Je Emaillijst

Dit is het moment (ruim voor de uitrol van iOS 15) om ervoor te zorgen dat je een gezonde en betrokken E-Maillijst hebt. Als stelregel kun je 3 maanden (of 6 maanden) aanhouden om een persoon van je lijst te verwijderen die zijn of haar Email niet heeft geopend. Voor iemand die geen aankoop bij jou heeft gedaan kun je 12 maanden als stelregel gebruiken. 

Het bijhouden (snoeien) van je Emaillijst draagt bij aan de leveringsratio van je mailings en je algehele marketing ROI.

2. Splittest (A/B) Geautomatiseerde Onderwerpregels / Titels

Mocht je gebruik maken van geautomatiseerde mails (zoals: verlaten winkelmand, Email na aankoop en welkom series), dan is dit HET moment om je Email onderwerpregel (je “titel”) te (A/B) splittesten. Hiermee krijg je de hoogst converterende onderwerpregel voor jouw geautomatiseerde mails boven water.

3. Test Nieuwe Aanbiedingen en Strategieën

Ben je van plan om een nieuwe aanbieding te doen, of een nieuwe kortingsstrategie te implementeren? Test dan verschillende aanbiedingen en kortingen om beter te begrijpen wat blijft hangen bij jouw klanten, en wat tot meer conversies leidt.

4. (Her)Definieer Je KPI’s

Mocht je nog steeds de openingsratio van je mailings als belangrijkste KPI hanteren, dan zul je in de nabije toekomst andere KPI’s moeten gebruiken.

Het is aan te raden (vooral na de uitrol van iOS 15 dus) om te focussen op Click-Through (CTR) en herhalingsaankopen als KPI’s voor het in de gaten houden van de gezondheid van jouw onderneming.

Let op: Actualiseer ook eventuele benchmarks  die je voor jouw email succes gebruikt. Omdat de oude data niet meer relevant en dus betrouwbaar is.

5. Herzie en Pas Je Geautomatiseerde Email Flows Aan

Heb jij geautomatiseerde mails die afhankelijk zijn van de open rate? Zo ja, dan zul je deze mails een andere trigger moeten geven, bijvoorbeeld de Click-Through (CTR).

Leun nog Meer Op De Data Van Jouw Onsite Activiteiten

Door de afwezigheid van open rates ben je nog meer aangewezen op het achterhalen, en dus doormeten van onsite gedrag, en dan vooral de betrokkenheid van jouw publiek.

Zorg ervoor dat je meet en je marketing baseert op zaken zoals: pageview van producten, pageview van catalogus en aangemaakte winkelmanden.

7. Herhaal Aanbiedingen Via Email Op je Website En Andere Kanalen

Gebruik gepersonaliseerde onsite pop-ups en SMS Marketing om te testen, en te begrijpen wat waardevol is voor jouw klanten. Gebruik deze data om te leren hoe het beste te segmenteren en verstuur vervolgens emails naar je publiek.

8. Pas Je Teststrategie Aan 

Je kunt (en moet) nog steeds je mailings (A/B) splittesten, inclusief onderwerpregels, maar je zult een nieuwe KPI moeten gebruiken zoals Click-Through (CTR).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.