Mailen Vanwege Het Mailen – Is Dat Een Goed Idee?

Vandaag heb ik een mailing veeeeels te laat de deur uitgedaan.

Best wel balen want de mailing ging over een herinnering van een actie waarbij de einddatum steeds dichterbij komt. Volgens mijn agenda had ik deze herinneringsmail al vier dagen geleden de deur uit moeten doen.

Ik twijfelde een tijd bij mijzelf moet ik alsnog de mailing eruit doen of nog een allerlaatste herinnering op de dag zelf doen? Want als ik later dan gepland zou mailen dan zou het eigenlijk erop neerkomen dat ik mail vanwege het mailen.

Is mailen vanwege het mailen wel een goed idee?

Mailen Vanwege Het Mailen – Niet Doen

Over het algemeen ben ik geen voorstander van het mailen vanwege het mailen. Als er geen logica in je verhaal zit en het een sluit niet aan op het ander, waar is dan het strategisch/tactisch belang?

Ook krijg je dan al snel dat de mailtjes spammie worden, en dat wil je ook natuurlijk niet. Daarmee kan ik me ook moeilijk voorstellen hoe je het inhoudelijk op orde krijgt om je verhaal dermate boeiend te maken zodat je klant/prospect in je verhaal wordt gezogen.

Als het om het testen gaat is mailen vanwege het mailen in principe ook een ramp. Omdat mailen vanwege het mailen een adhoc-rig karakter heeft kun je dus niet structureel, systematische je resultaten testen.

Mailen Vanwege Het Mailen – Wel Doen

Nu ben ik de eerste die zal zeggen dat ik weleens mail vanwege het mailen. Waarom dan?

In de eerste plaats omdat verkopen ook een spel is van simpelweg door de nummers heen gaan is. Als alle omstandigheden hetzelfde zijn dan is degene die in een jaar 104 (2 keer per week) mails verzend succesvoller dan een persoon die 12 (1 keer per maand) mails verzend. Succesvol in de zin van meer resultaten (wat in mijn woordenboek meer omzet wil zeggen trouwens).

Ook al slaat je mail nergens op (liever wel natuurlijk) tenminste heeft de klant/prospect weer eens wat van je gehoord en denkt de klant hopelijk weer eens aan je.

Resultaten moeten gehaald worden. Daarom heb ik er voor gekozen dat ondanks ik laat was ik alsnog de mail verzonden heb……….ja meer mailen vanwege het mailen dan om omzet te realiseren. Maar goed, tenminste heb ik mijn ding gedaan.

Conclusie

Persoonlijk raad ik niet aan om te mailen vanwege het mailen. MAAR soms moet je wel naar mijn mening.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *