Onderwerp: | Google Adwords Campagne Analyse Resultaten |
Datum: | 5 oktober 2017 |
Verantwoordelijke: | Aswin Ganga |
Campagne: | Webshopproducten.nl – NL |
Advertentiegroep: | Max Mtrips |
Advertentiegroep Gaat Niet Lekker Ten Opzichte Van Twaalf Maanden Geleden
De Google Adwords Advertentiegroep, van een webshop die ik beheer, gaf de laatste tijd wat mindere resultaten. Resultaten die niet volgens mijn norm zijn. Het werd tijd om de Advertentiegroep te analyseren.
Hieronder mijn tussentijdse analyse-resultaten:
- Blijkt dat de advertentiegroep van 1-1-2017 tm 30-9-2017, 517,81 Euro heeft gekost en 77,30 Euro heeft opgeleverd = VERLIES van (77,30 -/- 517,81) = -/- 440,51 Euro
- Terwijl de periode van 1-1-2017 tm 30-9-2017, 209,13 Euro heeft gekost en 545,79 Euro heeft opgeleverd = WINST van (545,79 -/- 209,13) = 336,66
Binnen twaalf maanden is bovenstaande Advertentiegroep van winstgevend naar verliesgevend gegaan terwijl ik niks, maar dan ook niks aan de website, pagina, teksten, afbeeldingen heb verandert. Hoe kan dit?
Google Analytics Adwords Data onder elkaar gezet
Ik heb de data via Google Analytics Adwords Data onder elkaar gezet:
- De bounce-percentage is toegenomen van 80,85% naar 84,17%
- Het aantal klikken is verdubbeld van 686 (2016) naar 1316 (2017). Dat is extra raar, het aantal klikken is verdubbeld en het aantal verkopen is meer dan gehalveerd. Verdubbelen van de klikken is een verklaring waarom de kosten zo hoog zijn geworden. Maar dat was geen probleem geweest als de opbrengsten groter dan de kosten waren.
Advertentiegroep Afkappen – Tijdelijk Besluit
Als ik de advertentiegroep nu op onderbreken zet dan “verdien” ik per maand 440,51 Euro/9 = 48,95 Euro door minder verlies te lijden.
En zo geschiede.
> > > Wordt Vervolgt < < <