3 Gouden Tips Op Basis Van 10 Jaar Internet Marketing Ervaring: Meten, Google en Emailmarketing

In oktober 2010 ben ik met mijn Internet Marketing Studie gestart, en ongeveer sinds juni 2011 volg ik de mannen van Winst.nl en Imu.nl.

Lessen van Joost Toonders

Op Winst.nl is een video van een interview met Joris Toonders geplaatst. Dit is een interview waarbij in minder dan 30 minuten belangrijke lessen van Joost die hij in de afgelopen 10 jaar over Internet Marketing heeft geleerd door hem wordt verteld.

Ik heb zijn 3 Gouden Tips Op Basis Van 10 Jaar Internet Marketing Ervaring voor mezelf opgeschreven en nog wat tips.

Ik weet zeker dat jij er ook wat aan hebt!

Eerst het interview:

3 Gouden Tips Op Basis Van 10 Jaar Internet Marketing Ervaring

Tip Nummer 1Meten
Het allerbelangrijkste is dat je ervoor moet zorgen dat je alles meet. Je Moet Koning Worden In Het Meten.

Alles goed meten is het allerbelangrijkste! En daarna zoveel mogelijk proberen.

Ben ik eventjes blij dat ik heb besloten om er een speerpunt van te maken dat ik Google Analytics goed en volledig onder de knie krijg. Zie mijn bericht van hiervoor: Hoe Dikke Poen Verdienen Met Google Analytics Voor je Webwinkel?.

Tip Nummer 2Google
Google is essentieel. Dus leer hoe je in Google hoger komt. Maar leer ook de andere attributen die Google je aanreikt en maak gaandeweg Google je eigen.

Als meten het allerbelangrijkst is, zou je kunnen beredeneren dat Google Analytics belangrijker is dan hoog in de zoekmachine van Google terechtkomen.

Tip Nummer 3Emailmarketing
Je emaillijst is jouw asset en zorg ervoor dat deze asset groeit.

Hoog in Google komen

Focus je op de bezoeker. Richt je site zo in en plaats inhoudelijk artikelen die gericht zijn op de bezoeker.

FOCUS Op Het Verbeteren Van Conversie

Top 3 partijen in elke markt hebben onder andere met elkaar gemeen dat zij een obsessieve FOCUS op het verbeteren van conversie hebben.

Het gaat om RPV. RPV = Revenue Per Visiter.

Waar het om draait is dat de RPV omhoog moet. werk aan je marge (verhogen welteverstaan) door:

  • Beter in te kopen
  • Slimme Upsell strategieën toe te passen
  • Retentie, werken aan Life Time Value
  • Prijsoptimalisatie
  • Conversieoptimalisatie

Met dank aan de mannen van de Winst.nl.

Vriendelijke groet,

Aswin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *