Internetmarketing Is Een Middel

Afgelopen zondag was ik bij een vriend van mij, Hans. Hans en ik waren aan het bespreken wat Internetmarketing voor zijn zaak zou kunnen betekenen.

Enthousiast vertelde ik over de mogelijkheden en liet ik hem voorbeelden van een Salespage en opt in formulier zien en hoe je zijn zaak kan vercommercialiseren omdat hij momenteel voornamelijk in de non-profit sector werkt en hij is een ‘kunstenaar’ die a-commercieel is.

Internetmarketing: Geen Doel Maar Middel

Wat mij met name van het gesprek is bijgebleven is dat ik aangaf dat Internetmarketing een middel was tot het realiseren van zijn doelen.

Ik zag opluchting bij hem. Ik begreep toen dat hij dacht dat ik bedoelde om internet en Internetmarketing als doel op zich te gebruiken om zijn doelen te bereiken. Toen ik aangaf dat, dat niet de bedoeling was maar InternetMarketing slechts een middel was, was hij dus opgelucht.

Dat is wat ik vaak zie, hoor en ervaar. Veel mensen vatten Internetmarketing op als een doel op zichzelf. Bijvoorbeeld Google AdWords toepassen vanwege het toepassen van Google AdWords zodat jij ook kan zeggen dat jouw bedrijf Google Adwords gebruikt, dat is natuurlijk onzin en verspilling van geld, energie en nog veeeel belangrijker je TIJD!

Het Allerbeste Is Om Een Immaterieel Doel Na Te Streven

Naar mijn idee dient Internetmarketing er te zijn als middel om je doel(en) te bereiken. Het allerbeste is om een immaterieel doel na te streven een doel wat jouw allerbelangrijkste waarde is. In mijn geval is dat VRIJHEID.

Vrijheid is voor mij de allerbelangrijkste waarde. Met vrijheid bedoel ik gaan en staan waar ik wil, omgaan met wie ik wil, mijn kinderen kunnen geven wat ik wil, zoveel leren als ik wil, mijn moeder helpen zoveel ik wil, iedereen zoveel mogelijk helpen als ik dat kan.

Van Immaterieel Naar Materieel Naar Strategische Internetmarketing

Om mijn vrijheid te realiseren moet ik een materieel doel realiseren uitgedrukt in euro ‘s. Dus ik wil bijvoorbeeld € 500.000,00 nettowinst (is geen omzet) draaien op jaarbasis per 1 juli 2014. Om dat doel te bereiken gebruik ik onder andere het middel Strategische InternetMarketing waarmee ik mijn zaak in de WAX en mijn zaak in de CAKE laat groeien.

In een straaljager van A naar B

Je kunt Strategische Internetmarketing zien als een manier om van A naar B te komen.

  • Van A naar B komen kan te voet, dat duurt even
  • Van A naar B komen kan op de fiets, dat duurt even maar is al weer wat sneller dan te voet
  • Van A naar B komen kan in een auto, dat gaat al wat sneller en in een goed tempo
  • Van A naar B komen kan in een forumule 1 auto, dat gaat nog sneller dan in een gewone auto
  • Van A naar B komen kan in een straaljager, tja…..dat gaat heel snel

Naar mijn mening is Strategische Internetmarketing een manier van A naar B te komen vergelijkbaar met een straaljager.

Laten we het doen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *