Mobile First Mindset – Wat Voor Impact Heeft Dat Op Mijn Online Marketing?

Naar aanleiding van het artikel van Marketingfacts.nl met als titel “Google gaat voor mobile-first: het is meedoen of afhaken!” ben ik gaandeweg geïntrigeerd en getriggerd geraakt.

Als je al een tijdje in verkoopland rondloopt weet je gewoon dat het strikt genomen helemaal niks uitmaakt waar het publiek zich bevindt en/of hoe het publiek binnenkomt.

Als jij je verkoopprincipes op orde en in orde hebt zul je altijd weten te verkopen. Let Op: Je moet je wel beseffen dat per omgeving je een aantal tweaks moet doorvoeren om het gewenste resultaat te bereiken.

Impact Van Mobile First Op Mijn Online Marketing?

Anyway omdat ik besef dat ik me in het verleden nogal eens arrogant opstelde (en dat dat een belangrijke valkuil van mijn is) weet ik dat ik me onder andere daarom niet zo veel druk heb gemaakt om Mobile First.

Tegelijkertijd wordt het dus wel tijd om te onderzoeken wat voor impact Mobile First heeft op mijn Online Marketing en Verkopen.

Relevante vragen over Mobile First

Vragen die door mij heengaan als ik nadenk over mijn online marketing hebben in principe als eerst een oriënterende/analytische aard. Ik zal eerst maar moeten uitvissen:

  • Wat is per klant (website) en doelgroep de verhouding bezoekers desktop versus mobile?
  • Hoe ontstaat de conversie? Via welke kanaal?
  • Worden op Mobile grote aankopen gedaan? Laten we zeggen aankopen boven de 100 Euro?
  • Wordt Mobile nog steeds gebruikt als oriëntatie-middel als exploratie-middel?
  • Wat algemener: wat betekent het gebruik van een smartphone voor een gemiddelde gebruiker in de huidige (oktober 2016) Nederlandse maatschappij?

Deze lijst van vragen zal ik gaandeweg updaten. Het is een eerste aanzet en moet er in ieder geval voor zorgen dat Mobile First meer top off mine mind is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *